8 september 2024 Gebruikers online: 19
Agenda
Active creations

De buitenkant van je bedrijfspand in Zwartsluis aantrekkelijker maken doe je zo 

Geplaatst op: 14 juni 2024

(Adv.) Een bedrijfspand is in eerste instantie natuurlijk een praktische plaats. Het is de plaats waar je werknemers hun arbeid verrichten, waar je pauzes houdt, waar het gezellig is en natuurlijk de plek waar je klanten ontvangt. Dit zijn zonder twijfel de belangrijkste functies van een bedrijfspand, maar ondernemers uit Zwartsluis moeten niet vergeten dat het bedrijfspand ook het visitekaartje van je bedrijf is. 

Hoe aantrekkelijker je bedrijfspand is, hoe beter je reputatie en hoe sneller mensen geneigd zijn om er eens een bezoekje aan te brengen. Maar je bent misschien geen expert en weet om die reden niet hoe je een bedrijfspand aantrekkelijk moet maken. Gelukkig wel na het lezen van dit artikel.

Regelmatig laten reinigen 

Alles begint bij het fundament en dat geldt ook voor de aantrekkingskracht van je bedrijfspand. Je kunt alles bijzonder aantrekkelijk maken, maar wanneer je gevel vies is dan ziet niemand dat. Vuil is namelijk iets wat mensen direct opvalt en daardoor zien ze de schoonheid eronder niet meer. Misschien heb je dat zelf in je persoonlijke leven ook weleens meegemaakt. Dat je bij iemand op bezoek gaat om de nieuwe woning te bekijken, maar dat de vloer nog vies is. Dan geeft dit gelijk een ander beeld. 

Een pand reinigen kun je natuurlijk beter niet zelf doen, maar daarentegen is het raadzaam om dit klusje aan professionals over te laten. Ze maken je pand schoon zonder schade te berokkenen.

Kleurenpsychologie effectief gebruiken

Heb je al eens van het fenomeen kleurenpsychologie gehoord? Dit klinkt misschien wat vaag, maar dit is de studie van kleuren en de impact die ze hebben op het gedrag van mensen. De impact is afhankelijk van de kleur en natuurlijk ook voor een deel van het individu. 

De buitenkant van je bedrijfspand kun je een mooi likje verf geven, zodat de kleuren passen bij de aard van de onderneming. Laten we daar even een voorbeeld van geven. Stel je voor dat je planten verkoopt of je bedrijf is actief in de duurzaamheidssector. Dan is het raadzaam om de kleur groen te gebruiken, want die wordt binnen de kleurenpsychologie vaak geassocieerd met ecologie, natuur en duurzaamheid. Dit is slechts een voorbeeld, maar als je meer wilt weten over de kracht van verschillende kleuren dan doe je er goed aan om eens onderzoek te doen. 

Nog enkele andere tips 

Je bedrijfspand aantrekkelijk maken doe je ook met aansprekende gevelreclame. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. Lichtreclame doet het bijvoorbeeld erg goed, maar ook een opvallend logo in combinatie met een slogan. Het is bovendien handig om aandacht aan het design en de tuin te besteden.

Als je de tips uit dit artikel in acht neemt, dan zal je bedrijfspand ongetwijfeld meer opvallen! 

Gepubliceerd door advertentie afdeling
Aquaservice